Montag, 2. Juni 2008

Bei jedem neuen Quilt, die gleiche Quälerei. Wo fang ich an? Was will ich überhaupt machen. Bücher wälzen. Nix gefällt mir. Nun hat Anna entschieden. Sie wählte einen Quilt aus dem Buch AMISH CRIB QUILTS. Ein Square in a Square. Sehr gute Wahl für mich. Es werden nur 3 Farben gebraucht. Das kann ich noch entscheiden. Also ran ans Musterzeichnen.It's the same with every Quilt. I want to start. I can't decide. Going through books. I still don't know. It is even worse, I don't favor any of the quilts I see. Must be some kind of panic reaction. This time Anna choose the quilt from the book AMISH CRIB QUILTS. She choose wisely, the quilt needs only 3 colours. This is something, I am able to do. So, go Gabi go, start with the pattern drafting.


If you can't look at blood please don't scroll down.

It follows an rotary cutter accident.





Okay, das war etwas zu viel Enthusiasmus. Der Rollschneider hat ein Stück von meinem Finger gefressen.Okay, this was a bit to much enthusiasm. The Rotary Cutter ate a piece of my finger.


I hurt myself today, to see if I still feel.

Also ein Stück von meinem Finger fehlt. Es ist nicht so dramatisch, aber es erinnerte mich sofort an den Song Hurt - von den Nine Inch Nail - ich ziehe natürlich die Version von Johnny Cash vor. Dann kann ich etwas heulen und der Schock ist überwunden.

So a piece of my finger is missing. It's not that dramatic. But it reminded me of the song Hurt by the Nine Inch Nails - naturally I prefer the version by Johnny Cash. Must be an generation issue. So I cry a little because I miss him and all the other people that are gone or will be gone. That helps me to get over the shock.



Die ersten Blocks sind fertig.

A few blocks are done.

1 Kommentar:

Beate Knappe hat gesagt…

Autsch - ich hoffe der Finger ist wieder heile !